Solid Works

Nadat mijn ontwerp werd vast gesteld, ben ik ROX, mijn koptelefoon, uit gaan tekenen in Solid Works. Dit was een moeilijke opgave, hierbij het proces!

Als eerst heb ik de koptelefoon getekend zonder surfaces, dit lukte nog…

v1 , recht

Vervolgens ben ik de koptelefoon in surfaces gaan tekenen. Eerst met dubbel gekromde vlakken en daarna met rechte vlakken, omdat de bliksemflits moeilijk ging over de dubbel gekromde vlakken.

v2, loft   v2, recht

Vervolgens ben ik een loft over de “diamant” heen gaan maken en heb ik geprobeerd de loft de vorm van de bliksem te geven, die aansluit op de vlakken. Dit gaf niet zo’n mooi resultaat…

v3 recht met flits

Vervolgens ben ik voor de vijfde keer op nieuw begonnen….

En heb ik de diamant een offset gegeven en de vlakken met elkaar verbonden met de fill-surface functie. En af het dit resultaat weer…

v4-2

Aangezien dit niet solid gemaakt kon worden, mocht ik het ook een zesde keer proberen… Vervolgens heb ik een 3D-sketch gemaakt van versie 5. En deze vlakken allemaal met elkaar verbonden, omdat dit toch moest gebeuren heb ik mijn koptelefoon ontwerp ook iets aangepast. Zodat de punten bij elkaar lopen, dit vind ik zelf mooier.

Hierbij het resultaat….

v4  v5.PNG

 

 

